Ogulin - iskop i prijevoz
Znanstvenici tvrde: Povremeno izgladnjivanje produžuje život PDF Ispis E-mail
Autor index.hr   
Ponedjeljak, 20 Veljača 2012 16:10

Znanstvenici tvrde kako je tajna dugovječnosti u povremenom izgladnjivanju kojim se potiče rad moždanih stanica te se istovremeno gube prekomjerni kilogrami i čisti se organizam od štetnih tvari. Prije negoli pojedinci u ovom najnovijem istraživanju američkih znanstvenika pronađu opravdanje za poremećaje u prehrani, poput anoreksije ili bulimije, valja naglasiti da je ključna riječ ovdje - povremeno.
Istraživači s Nacionalnog instituta za starenje svoje zaključke temelje na istraživanju provedenom među životinjama - davali su im minimum hrane potreban za preživljavanje i rezultati su pokazali da neke s takvom kontroliranom prehranom požive i dvostruko dulje. Uzeli su dvije skupine laboratorijskih miševa - jedna je imala hrane u izobilju svakodnevno, a druga je samo određenim danima dobivala hranu.

Nakon testiranja na životinjama, odlučili su provesti i testiranje na ljudima te se pokazalo kako takav dijetni režim povoljno utječe na srce, krvožilni sustav i mozak te čuva od bolesti karakterističnih za stariju životnu dob, poput Alzheimerove bolesti. Također, smanjuje rizik od dijabetesa.

Dani posta za jačanje organizma

Voditelj neurološkog laboratorija na Sveučilištu John Hopkins u Baltimoreu, Mark Mattson, pojasnio je za Sunday Times kako je istraživanjem dokazano da povremeno izgladnjivanje organizma dovodi do aktiviranja moždanih stanica i pojačava vezu između neurona. Napomenuo je kako je riječ o prakticiranju dana posta, kad u organizam nećemo unositi nikakvu hranu.

Ranija su istraživanja pokazala kako izgladnjivanje pomaže i u borbi s rakom - stanice raka ne dobivaju hranu pa se ne mogu širiti, a istovremeno se zdrave stanice u organizmu prebacuju u "mod za preživljavanje" što ih čini otpornijima na stres i štetne učinke kemoterapije. Znanstvenici tu pojavu uspoređuju sa zimskom hibernacijom pojedinih vrsta životinja.

Komentari (0)Add Comment

Napišite komentar

busy
 
Caffe bar \
Caffe bar \

Vic dana

baba i djed vode ljubav u krevetu: baba: imas li ti djede kondom ? djed: joo, sto ce tebi kondom kad si ti stara baba? baba: pa da ne dobijem salmonelu od starih jaja!

Mudra izreka

Što više prijatelja, to manje doušnika.

Ankete

Želite li klizalište u Ogulinu?
 
Primat nekretnine